4 Şubat 2013 Pazartesi

Merhaba

           Bir kadının " anne " olacağını öğrenmesi, kimilerimiz için  umut dolu bir serüvenin başlangıcı, kimilerimiz  içinse hayatının en karanlık, en zorlu günlerine  yolculuğun bir habercisi olabilir.  Beklenmeyen düşükler, anne karnındaki bebek kayıpları, doğum anında hayatını yitiren anne ya da bebekleri, bunun gibi bir çok üzücü hadise ne yazık ki gebeliğin acı sonuçları. Erken doğumu da bu gruba sokabiliriz fakat prematüre bebek anneleri bu noktada şanslı mıdır sorusunu kendime sorduğumda yanıtsız kalıyorum. Tecrübe etmeden fikir yürütmenin ya da çıkarımlarda bulunmanın ne kadar manasız olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum.

           25 Aralık 2011 Pazar günü benim hayatımın miladı oldu. Gebeliğimin 28. haftasında (27 +5) her şey yolunda gitmesine rağmen normal doğum sancısıyla doktorumun muayenehanesine gittiğimde artık doğum neredeyse başlamak üzereydi. Eşim ve ben hayatımızın en büyük şokunu orada, o odada yaşadık. Doktorumuz bize bu haftada doğacak bir bebeğin yaşama şansının %40 olduğunu ve yaşarsa dahi en az 2 ay küvözde kalacağını ve sonrasında birçok sağlık problemini yaşayabileceğimizi söyledi. Çok sert bir tokat gibiydi söyledikleri. Acilen hastaneye  kaldırıldım ve tüm çabalara rağmen doğum sadece 7 saat geciktirilebildi. 17:00 sularına ise artık Sarp'ım kucağıma bile alamadan küvözün yolunu tutmuştu. Kafamı kaldırıp bakamadım bile..Onu bir daha görememekten o kadar çok korkuyordum ki..

        Asıl bundan sonra başladı yolculuğumuz. Yaşadığım her güçlüğü,  prematüre annelerine umut olmak ve çoğu insan için "normal" olan şeylerin bizler için ne kadar önemli olduğunu anlamanıza yardımcı olmak için paylaşmak istedim.

           

4 yorum:

  1. Merhabalar, bende prematüre annesiyim, 28 +2 de 640 gr doğdu yavrum, 83 gün hastanede kaldı, çok zordu çok en zoruda kimsenin seni anlamaması. yavrum evde şimdi, düzeltilmiş 6 aylık 7 kilo. sorunumuz yok Allah'a şükür ama çok hızlı nefes alıyor, zamanla düzelecek dediler. ilk başlarda kulakları kaldı bütün testlerden şimdi sol geçti, sağ 75desibelden geçti daha altı için tekrar test yapılacak. yazılarınızı okurken ağladım. zordur prematüre annesi olmak, güçlü olmayı gerektirir ama herkes için hiçbişey ifade etmeyen bi gülüş, bi bakış bizim için misli misli mutluluk:)

    YanıtlaSil
  2. Ne demezsiniz, en ufacık bir hareketi, mutluluğu, tepkisi bizler için ne anlamlar taşır. Çok sevindim hiçbir probleminin olmamasına. Siz yine de tüm doktor kontrollerinizi yaptırın, özellikle nörolog ve fizik tedavi uzm. görüşlerine ciddi önem verin. Ne yazık ki insan bazı şeyleri atlayabiliyor ve sonrasında tamiri olmayan derin yaralar bırakabiliyor. Sormak istediğiniz ayrıca özel birşey olursa lütfen bana e-mail atın (iremdidemsaygan@gmail.com)

    YanıtlaSil
  3. Allah tum yavrularimizi korusun ben 23 haftalik dogum yaptim oglum 6 ay hastanede kaldi erken dogan cocuklarin simdiye kadar yasadiklarinin hepsini yasadi.. eve monitorlerle ciktik, suan 3 yasinda bircok seyin izi kaldi ama cok sukur iyi.. her yonden erken dogmus bir cocuk yetistirmek cok zor gercekten 24 saat gozumu uzerinden ayirmiyorum.. istekleri davranislari hareketleri diger cocuklara gore cooook farkli.. normal bir cocuktan 10 kat daha ilgi isteyorlar... Allahima binlerce sukur ki yurtdisindayim eger tr de olsaydim yasamazdi oglum diye dusunuyorum.. cunku buranin imkanlari maalesef tr de yok :( burda bu tur cocuklarin herseyleriyle ozel ilgileniliyor... bende oglumla ve yarim sene hastane yasamimizla ve 3 sene boyunca terapiler ve doktor yardimlariyla baya tecrube kazandim ;) ikinci cocuguma daha temkinliyim bu yuzden :)

    YanıtlaSil
  4. 23 haftalık bir prematüre bebek sahibi olmak kim bilir ne gibi yaşanmışlıklar demek.. koskocaman bir yürek demek.. kenetlenmiş bir aile demek.. Allah size çocuğunuzu bağışladığı için çok şanslısınız. 2. çocuğu düşünebilmeniz de ayrı bir cesaret gibi geldi açıkçası ben şu an için çok korkuyorum aynı şeyleri tekrar yaşamaktan ve yaşatmaktan

    YanıtlaSil